loading...
آموزش وردپرس
زهرا نوذری بازدید : 94 یکشنبه 09 دی 1397 نظرات (0)

با سلام خدمت شما دوستان امروز قصد دارم در رابطه با قرار دادن دکمه کلیک برای تماس در متن های وردپرس و همچنین در ادامه آموزش ایجاد لینک اس ام اس و تماس بصورت Skype call برایتان آموزشی کوتاه ولی جامع رو داشته باشم.

از آنجایی که بیشتر مردم با استفاده از تلفن های هوشمند وب سایت ها را می بینند، اضافه کردن یک دکمه تماس با تلفن به آنها امکان می دهد براحتی با شما تماس بگیرند. در این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه به راحتی دکمه کلیک برای تماس را در وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند عبارتند از:

  • چرا باید دکمه کلیک برای تماس Click-to-Call را در WordPress اضافه کنیم؟
  • اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس با استفاده از افزونه Call Now Button
  • اضافه کردن دستی دکمه کلیک برای تماس در وردپرس
  • اضافه کردن یک دکمه کلیک برای تماس در منوهای وردپرس
  • استفاده از اسکایپ با اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس
  • استفاده از SMS با اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس

چرا باید دکمه کلیک برای تماس  Click-to-Call را در WordPress اضافه کنیم؟

بسیاری از وب سایت های کسب و کار های کوچک برای فروش محصولاتشان به  مشتریان به تماس های آنها، جهت بدست آوردن اطلاعات پیش فروش یا پشتیبانی یا اظهارنظر در مورد محصولات وب سایت و…. متکی هستند.

به همین دلیل بر همه صاحبان وب سایت ها لازم است که فرم تماس را در قسمت فروش اضافه کنند. با این حال،برخی از کاربران ممکن است برای بدست آوردن اطلاعات تکمیلی یا حصول اطمینان در مورد آنچه که قصد خریدش را دارند، بخواهند با یک فرد مثلا مسئول فروش مستقیما صحبت کنند.

با افزایش ترافیک وب همراه در سراسر جهان، اغلب کاربران آن را برای دسترسی به تماس و دریافت اطلاعاتی که نیاز دارند ، راحت‌تر می‌بینند .

اگر قصد دارید یک کسب و کار را شروع کنید، توصیه می کنیم به دنبال یک ارائه یک سرویس تلفن حرفه ای باشید. بنابراین می توانید از طریق تماس تلفنی، اشتراک گذاری شماره ها با کارکنان و تماس با تلفن های همراه خود از هر کجا (به جای یک تلفن ثابت) کاری حرفه ای تر و بروز تر انجام دهید.

به همین دلیل در اینجا آموزش چگونگی اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در WordPress را خواهیم داشت.

آموزش دکمه کلیک برای تماسدکمه کلیک برای تماس

روش اول : اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس با استفاده از افزونه Call Now Button

این روش آسان تر است، اما نکته این است که دکمه تماس تنها بر روی دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شود. شما می توانید از روش دوم در این مقاله برای اضافه کردن شماره تلفن در تمام دستگاه ها استفاده کنید.

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که افزونه Call Now Button را در سایت خود نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید راهنمای نحوه نصب افزونه در وردپرس را ببینید.

همین حالا ببینید:  تغییر سطح دسترسی فایل‌ها و پوشه‌ها در سی‌پنل

پس از فعال شدن، شما بایددر همان صفحه اصلی افزونه Call Now Button به مسیر Settings » Call Now Button برویدو تنظیمات مربوط به ایجاد دکمه را انجام دهید.

 افزونه Call Now Button

 

در قدم اول، شما باید کادر کنار وضعیت دکمه button status  یعنی کادر Enable را فعال کنید. پس از آن شما می توانید جلوتر بروید و شماره تلفنی را که می خواهید مردم با آن تماس بگیرند، را وارد کنید.

شما می توانید متنی را برای نمایش درون کادر button text بنویسید یا با زدن تیک جعبه hide این قسمت را پنهان کنید. اگر آن را خالی بگذارید، افزونه یک دکمه تماس با نماد تلفن را نمایش می دهد.

شما می توانید بر روی لینک «تنظیمات پیشرفته» Advanced Settings کلیک کنید تا دکمه تماس را برای افزودن پیگیری، موقعیت کنترل و نمایش ظاهر محدود کنید.

تنظیمات پیشرفته افزونه Call Now Button

اولین گزینه زیر تنظیمات پیشرفته تغییر رنگ دکمه است. شما می توانید از این گزینه برای مطابقت با طرح زمینه تم خود استفاده کنید.و گزینه بعد هم موقعیت دکمه رادر صفحه تعیین می کند.

پس از آن، شما می توانید ردیابی گوگل آنالیت را فعال کنید که به شما این امکان را می دهد که ببینید که چگونه کاربران با دکمه تماس در گزارش های Google Analytics خود ارتباط برقرار می کنند.

در نهایت، شما می توانید به طور انتخابی ظاهر شدن یا حذف دکمه از پست های وردپرس و صفحات خاص را تعیین کنید.

فراموش نکنید که دکمه Save Change را کلیک کنید تا تنظیماتتان ذخیره شود.

هنگامی که انجام شد، می توانید وب سایتتان را بر روی یک دستگاه تلفن همراه مشاهده کنید تا دکمه تماس را در عمل ببینید.

پیشنمایش ایجاد دکمه تماس

 

روش دوم : اضافه کردن دستی دکمه کلیک برای تماس در وردپرس

این روش به شما امکان می دهد تا به صورت دستی هر جای متنی که نوشته اید و مورد نظر شماست کلیک کنید و دکمه ها و پیوندها را در هر جای وب سایت وردپرس خود قرار دهید.

ساده ترین راه برای اضافه کردن یک شماره تلفن قابل کلیک به وب سایتتان انجام مراحل زیر است:

۱- باز کردن پست مورد نظرتان در ویرایشگر متن.

۲- کپی و چسباندن یکی از خطوط زیردر جایی از متن که مورد نظرتان هست:

توجه: برای وارد کردن کدها اول در جایی از متن که مورد نظرتان است کلیک کنید بعد مطلبی را که نوشته اید در حالت متن ویرایش کنید و کدها ها را درآن قرار دهید.در غیر این صورت اگر بخواهید در حالت تصویری کدها را وارد کنید عمل نخواهند کرد.

۳- شماره تلفن را تغییر دهید، شماره تلفن خودتان را همراه با کد کشور و بدون صفر اول شماره، ماننده نمونه بالا وارد کنید. 

همین حالا ببینید:  تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت

۴- ذخیره و سپس انتشار یا دیدن پیش نمایش پست تان.

این پیوندها شماره تلفن مورد نظر شما را در دستگاه های تلفن همراه در صفحه شماره گیری باز می کنند. در رایانه های رومیزی، کاربران مک یک گزینه برای باز کردن لینک در Facetime را مشاهده خواهند کرد، در حالی که کاربران ویندوز ۱۰ گزینه ای برای باز کردن آن در اسکایپ خواهند دید.

شما همچنین می توانید از HTML برای اضافه کردن یک تصویر یا یک آیکون در کنار لینک متنی کلیک استفاده کنید.

برای انجام این کار ابتدا باید به سربرگ رسانه بروید و گزینه افزودن را کلیک کنید و سپس عکس مورد نظرتان را آپلود کنید، پس از آپلود تصویر باید دکمه ویرایش را بزنید.

اضافه کردن دستی دکمه کلیک برای تماس

 

با زدن دکمه ویرایش صفحه ای باز می شود که در آن می توانید یکسری تغییرات را ایجاد کنید، اما نکته مهم این است که در این صفحه آدرس URL عکس را می توانید ببینید. باید آن را کپی و در کد زیر در درج کنید، کد را در ویرایشگر متن در هر جای متن که می خواهید قرار دهید.

پس از انجام این کار می توانید با زدن گزینه پیش نمایش نتیجه کارتان را ملاحظه کنید.

اضافه کردن یک دکمه کلیک برای تماس در منوهای وردپرس

برای اضافه کردن دکمه تماس در منوهای وردپرس کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

۱- در فهرست سمت راست وردپرس زبانه نمایش و سپس گزینه فهرست ها را کلیک کنید تا صفحه ای که در آن خصوصیات فهرست ها وجود دارد باز شود.

۲- در سمت راست صفحه، گزینه کشویی پیوندهای دلخواه را کلیک کنید. کادر های نشانی و متن دلخواه را مانند آنچه در عکس می بینید، پر کنید.

۳- گزینه های افزودن به فهرست و بعد از آن گزینه ذخیره فهرست را کلیک کنید.

اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس

 

مراحل اضافه کردن دکمه تماس به منوها

 

حال شما می توانید در پایین کادر ساختار فهرست پیوند سفارشی ای را که ایجاد کرده اید ببینید. و اگر گزینه پیش نمایش تغییرات را در صفحه ویرایش نوشته بزنید، خواهید توانست این گزینه را در کنار سایر گزینه های پیش فرض در بالای صفحه ببینید.

همین حالا ببینید:  افزونه تغییر قالب متناسب با سیستم‌ عامل های مختلف در وردپرس

پیش نمایش دکمه تماس با ما در منو وردپرس

 

استفاده از اسکایپ با اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس

چند سال پیش، پروتکل TEL به طور کامل برای کاربران تلفن همراه کار می کرد. اما یک مشکل وجود داشت و آن این بود که شماره تلفن های قابل کلیک توسط مرورگرهای دسکتاپ شناسایی نشدند یا نمی توانستند به به هیچ وجه حرکت کنند یا حتی پیام خطایی را نشان نمی دادند. امروزه، توسعه دهندگان این مشکل را حل کرده اند و شما می توانید از این پروتکل در تمام مرورگرهای مدرن استفاده کنید. در حالی که شماره تلفن را باز کرده و آن را بر روی گوشی های هوشمند می گذارد، رایانه های رومیزی اسکایپ را برای تماس شما آماده می کنند.

اما اگر شما بخواهید کاربران تلفن های هوشمند خود را قادر به انتخاب بین یک تماس منظم و یک تماس اسکایپ کنید چه کاری باید انجام دهید؟ جواب این است که شما فقط باید پروتکل درون لینک را تغییر دهید. بنابراین، به جای پروتکل TEL، از پروتکل CALLTO استفاده کنید:

 

استفاده از SMS با اضافه کردن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس

آیا می دانید که شما حتی می توانید یک پیوند به پیام های کوتاه ایجاد کنید؟ همانطور که احتمالا حدس زده اید، فقط باید پروتکل را تغییر دهید. البته این لینک اگر روی یک رایانه دسکتاپ باشد هیچ کاری انجام نخواهد داد، بنابراین مطمئن شوید که کاربران شما آگاه هستند که شما به آنها اجازه ارسال یک پیام SMS را با استفاده از گوشیشان می دهید و توقع نداشته باشند که این لینک در کامپیوتر عمل کند. آنها باید بدانند که شما از این نوع پیوند فقط زمانی استفاده می کنید که سایتتان در حالت واکنش گرا یا Responsive باشد.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد وتوانسته باشید براحتی دکمه کلیک برای تماس را درست کنید.

منابع:firstsiteguide.com

wpbeginner.com

 

سوالی دارید؟ سوالتون رو در نظرات مطرح کنید 🙂 

مطالب مرتبط:

آموزش نحوه نصب افزونه در وردپرس

آموزش ایجاد یک صفحه تمام عرض در WordPress

آموزش برچسب گذاری صحیح برای مطالب

پشتیبانی وردپرس

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده: قالب مجله خبری وردپرس –  کانفیگ امنیتی وردپرس – پشتیبانی وردپرس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 2,016
  • بازدید کلی : 11,616